به ماه‌ آخر تابستان که نزدیک می‌شویم و ماه مهر نزدیک می‌شود؛ دغدغه خرید وسایل مدرسه از کتاب و لباس گرفته تا لوازم‌التحریر، بیشتر می‌شود. این دغدغه، اگر اطلاعی از وسایل مورد نیاز خود در طی سال تحصیلی نداشته باشیم؛ می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. با این‌حال، اگر بدانید که در سال تحصیلی پیش رو، به چه وسایلی نیاز دارید، می‌توانید از خرید آن‌ها لذت بیشتری ببرید. به همین دلیل در وبلاگ هنرستان پکت، می‌خواهیم لیست لوازم التحریر دبیرستان را معرفی کنیم به کمک این لیست لوازم التحریر دانش آموزان برای دو رشته حسابداری و رشته کامپیوتر و دیگر رشته‌ها از روزهای آخر تابستان خود بیشترین لذت را می‌برند.

چگونه لیست لوازم التحریر دبیرستان خود را داشته باشیم؟!

یکی از مواردی که در تهیه لیست لوازم التحریر دانش آموزان باید به آن توجه کرد، مقطع و پایه‌ی تحصیلی دانش‌آموز و لوازم ضروری و مورد نیاز او است. برای آن‌که هنگام خرید لوازم تحریر به مشکل نخورید، خوب است که لیست کاملی از موارد مورد نیاز داشته باشید و با بودجه مورد نظر خود آن را هماهنگ کنید.

همان‌طور که گفته شد، تهیه لیست لوازم التحریر دانش آموزان پیش از آغاز سال تحصیلی و تطبیق این لیست با بودجه مدنظر، امری ضروری و لازم است. تهیه این لیست به‌ویژه برای دانش‌آموزان دبیرستانی و کنکوری ضروری است. در این مطلب، می‌خواهیم لوازم‌التحریر مورد نیاز برای اغلب رشته‌ها، نه‌تنها رشته‌های هنرستانی را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

لیست لوازم التحریر مورد نیاز پایه دهم، رشته تجربی

برای تهیه و آماده‌سازی لیست لوازم التحریر دبیرستان در پایه دهم رشته تجربی، لازم است که آن را متناسب با کتاب‌های پایه دهم تجربی تنظیم و هماهنگ کنید. بنابراین در صدر لیست شما دفاتری که در ادامه به معرفی جزئیات آن‌ها اشاره می‌کنیم، قرار دارند.

در لیست لوازم التحریر دانش آموزان این رشته، نیازمند دو عدد دفتر شصت برگ برای آزمایشگاه علوم تجربی و درس عربی و زبان قرآن یک هستید. همچنین یک دفتر هشتاد برگ برای درس شیمی یک، دو عدد دفتر سی برگ برای درس تفکر و سواد رسانه‌ای و کارگاه کارآفرینی و تولید، یک دفتر دو خط برای درس زبان خارجی یک، یک دفتر دویست برگ برای درس ریاضی یک، دو دفتر صد برگ برای درس فارسی و نگارش یک و درس فیزیک یک خواهید بود.

لیست لوازم التحریر دبیرستان، رشته تجربی
لیست لوازم التحریر دبیرستان، رشته تجربی

علاوه‌بر دفتر، در لیست لوازم التحریر دانش آموزان به وسایل دیگری نیز نیاز خواهید داشت که عبارتند از کلاسور و برگه کلاسور، دفتر یادداشت، اتود و نوک اتود، کیف و یا کوله پشتی، خودکار، غلط‌گیر، خط‌کش، گونیا، نقاله، پرگار، پاک‌کن، ماشین‌حساب، کاغذ A4، کاغذ یادداشت چسب‌دار رنگی، منگنه، سوزن منگنه، جامدادی، هایلایتر، نشان‌گر کتاب، پوشه دکمه‌دار، کاور کاغذ، چسب نواری و جای‌چسبی، نایلون جلد کتاب، تراش، استامپ، قیچی، ماژیک وایت‌برد، گیره کاغذ، سوراخ‌کن کاغذ، دفتر رسم و… .

لیست لوازم التحریر پایه دهم، رشته ریاضی فیزیک

دانش‌آموزانی که در رشته ریاضی فیزیک تحصیل می‌کنند، بیش‌تر از سایرین با حساب و کتاب درگیر هستند و از ملزوماتی که باید در لیست لوازم التحریر دبیرستان این دانش‌آموزان قرار بگیرد، می‌توان به مواردی که در ادامه آمده‌است، اشاره کرد.

در وهله اول، بهتر است که این دانش‌آموزان در لیست لوازم التحریر دبیرستان خود دفتر‌های کلاسوری داشته باشند تا بتوانند به آن برگه اضافه و کم کنند. در ادامه لیست لوازم التحریر دانش آموزان، یک عدد دفتر 200 برگ برای درس ریاضی یک، 3 عدد دفتر صد برگ برای درس فارسی و نگارش یک و درس فیزیک یک و درس هندسه یک، یک دفتر 100 برگ دو خط برای زبان خارجی یک، یک دفتر 80 برگ برای درس شیمی یک، یک دفتر 60 برگ برای درس عربی و زبان قرآن یک، یک دفتر 40 برگ برای آزمایشگاه علوم تجربی یک، دو عدد دفتر سی برگ برای کارگاه کارآفرینی و تولید و درس تفکر و سواد رسانه‌ای لازم است.

در کنار این دفاتر، در لیست لوازم التحریر دانش آموزان این مقطع به لوازمی مانند خودکار در رنگ‌های مختلف، کلاسور و برگه کلاسور، دفتر یادداشت، اتود و نوک اتود، کیف و یا کوله‌پشتی، غلط‌گیر، خط‌کش، گونیا، نقاله، پرگار، پاک‌کن، ماشین‌حساب، کاغذ A4، کاغذ یادداشت چسب‌دار رنگی، منگنه، سوزن منگنه، هایلایتر، نشان‌گر کتاب، پوشه دکمه‌دار، کاور کاغذ، چسب نواری و جای‌چسبی، نایلون جلد کتاب، تراش، استامپ، قیچی، ماژیک وایت برد، گیره کاغذ، سوراخ‌کن کاغذ، دفتر رسم، جامدادی و… هم نیاز است.

بیشتر بخوانید: 20 پرسش متداول دانش آموزان درباره هدایت تحصیلی و انتخاب رشته هنرستان

لیست لوازم التحریر پایه دهم، رشته علوم انسانی

دفاتری که دانش‌آموزان این مقطع در لیست لوازم التحریر دبیرستان خود نیاز دارند، عبارتند از یک عدد دفتر ۲۰۰ برگ برای درس ریاضی و آمار یک، یک دفتر صد برگ دو خط برای زبان خارجی یک، دو عدد دفتر شصت برگ برای درس عربی و زبان قرآن یک و درس علوم و فنون ادبی یک. همچنین در لیست لوازم التحریر دانش آموزان به 4 عدد دفتر سی برگ برای درس تفکر و سواد رسانه‌ای و درس اقتصاد و درس منطق و کارگاه کارآفرینی و تولید و همچنین یک دفتر پنجاه برگ برای درس نگارش نیاز است.

لیست لوازم التحریر دبیرستان، رشته علوم انسانی
لیست لوازم التحریر دبیرستان، رشته علوم انسانی

به‌جز این دفاتر، در لیست لوازم التحریر دانش آموزان، وسایلی مانند کلاسور و برگه کلاسور، دفتر یادداشت، اتود و نوک اتود، کیف و یا کوله پشتی، خودکار، غلط‌گیر، خط‌کش، گونیا، نقاله، پرگار، پاک‌کن، ماشین‌حساب، کاغذ A4، کاغذ یادداشت چسب‌دار رنگی، منگنه، سوزن منگنه، هایلایتر، نشان‌گر کتاب، پوشه دکمه‌دار، کاور کاغذ، چسب نواری و جای‌چسبی، نایلون جلد کتاب، تراش، استامپ، قیچی، ماژیک وایت برد، گیره کاغذ، سوراخ‌کن کاغذ و غیره نیز هم نیاز است.

لیست لوازم التحریر پایه دهم، علوم و معارف اسلامی

دانش آموزان محصل در این رشته نیز در لیست لوازم التحریر دبیرستان خود به دفاتری از جمله یک دفتر دویست برگ برای درس ریاضی و آمار یک، سه عدد دفتر سی برگ برای درس تفکر و سواد رسانه‌ای و درس فارسی یک و کارگاه کارآفرینی و تولید، دو عدد دفتر شصت برگ برای درس علوم و فنون ادبی یک و درس عربی و زبان قرآن یک، یک عدد دفتر صد برگ دو خط و یک عدد دفتر پنجاه برگ برای درس نگارش نیاز خواهند داشت.

در لیست لوازم التحریر دانش آموزان این رشته نیز وسایلی مانند کلاسور و برگه کلاسور، دفتر یادداشت، اتود و نوک اتود، کیف و یا کوله پشتی، خودکار، غلط‌گیر، خط‌کش، گونیا، نقاله، پرگار، پاک‌کن، ماشین‌حساب، کاغذ A4، کاغذ یادداشت چسب‌دار رنگی، منگنه، سوزن منگنه، هایلایتر، نشان‌گر کتاب، پوشه دکمه‌دار، کاور کاغذ، چسب نواری و جای‌چسبی، نایلون جلد کتاب، تراش، استامپ، قیچی، ماژیک وایت برد، گیره کاغذ، سوراخ‌کن کاغذ، پاک کن و… نیاز است.

لیست لوازم التحریر پایه دهم، رشته فنی و حرفه‌ای

در این بخش از وبلاگ هنرستان پکت، به یکی از مهم‌ترین رشته‌های هنرستانی یعنی رشته فنی‌وحرفه‌ای می‌رسیم. رشته فنی‌وحرفه‌ای شاخه‌های بسیار فراوان و متعددی دارند و بنابر نوع رشته خود می‌توانید لیست لوازم التحریر دبیرستان خود را بچینید.

اگر بخواهیم به‌صورت کلی لیست لوازم التحریر دانش آموزان این رشته را تهیه کنیم؛ باید گفت به دفاتر ۴۰، ۵۰، ۶۰، ۸۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ برگ نیاز دارند. همچنین دانش‌آموزان این رشته ممکن است به لوازم التحریر‌های دیگری مانند کلاسور و برگه کلاسور، دفتر یادداشت، اتود و نوک اتود، کیف و یا کوله پشتی، خودکار، غلط‌گیر، خط‌کش، گونیا، نقاله، پرگار، پاک‌کن، ماشین‌حساب، کاغذ A4، کاغذ یادداشت چسب‌دار رنگی، منگنه، سوزن منگنه، هایلایتر، نشان‌گر کتاب، پوشه دکمه‌دار، کاور کاغذ، چسب نواری و جای‌چسبی، نایلون جلد کتاب، تراش، استامپ، قیچی، ماژیک وایت برد، گیره کاغذ، سوراخ‌کن کاغذ، دفتر رسم و… احتیاج داشته باشند.

در ارتباط با انتخاب رشته حسابداری پایه نهم، انتخاب رشته کامپیوتر پایه نهم و دیگر رشته‌های فنی و حرفه‌ای و لیست لوازم التحریر دانش آموزان هنرستانی، باید به این نکته توجه داشته باشید که وسایل هر رشته، اختصاصی همان رشته است. برای مثال، افرادی که در رشته‌های هنری فعالیت می‌کنند ممکن است به برخی مدادها و کاغذهای خاص در لیست لوازم التحریر دبیرستان خود نیاز داشته باشند که سایر رشته‌ها به آن‌ها نیازی ندارند. در مقابل، دانش‌آموزان رشته کامپیوتر نیز در لیست لوازم التحریر دبیرستان خود به وسایلی مانند لپ‌تاپ شخصی و عینک محافظ برای کار با کامپیوتر نیاز دارند.

در این مطلب، تلاش کردیم تا وسایلی که در هر رشته به‌صورت عمومی استفاده می‌شود را معرفی کنیم. با این‌حال، هر دانش‌آموز هنرستانی، باید وسایل تخصصی رشته خود را با توجه به نیاز و همچنین تشخیص معلم‌های خود در طی سال تحصیلی تهیه کند. به همین دلیل، بهتر است صبر کنید تا لیست وسایل را از معلم‌های خود دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام در هنرستان پکت برای سال تحصیلی 1402

لیست لوازم التحریر دانش آموزان
لیست لوازم التحریر دانش آموزان

لیست لوازم تحریر فانتزی

در کنار لیست لوازم التحریر دبیرستان اصلی و پایه برای دانش‌آموزان، برخی لوازم تحریر فانتزی نیز وجود دارند که ضروری نیستند؛ اما نمی‌توان منکر جذابیت و زیبایی این لوازم شد. به همین دلیل به عنوان اجزای پایانی لیست لوازم التحریر دانش آموزان آن‌ها را ذکر می‌کنیم.
اگر بخواهیم در یک لیست لوازم التحریر دبیرستان، این وسایل را دسته‌بندی کنیم، به‌صورت زیر است:

هر کدام از این موارد در لیست لوازم التحریر دانش آموزان، انواع دخترانه و پسرانه دارند که متناسب با روحیه و علایق آن‌ها می‌توان لیست لوازم تحریر دبیرستان هر شخص را نوشت و خریداری کرد.

به این نکته نیز توجه کنید که همان‌طور که از ابتدای این مطلب گفتیم، نیاز است که شما لیست لوازم ‌التحریر دبیرستان مورد نیاز خود را با بودجه مدنظر خود تطبیق دهید. با این‌حال، از آن‌جایی که قیمت لوازم‌التحریر مدام درحال تغییر است و نمی‌توان قیمت مشخصی را برای این لوازم مطرح کرد؛ نمی‌توان لیست لوازم التحریر با قیمت را در این مطلب جای داد.

در حقیقت محدوده قیمتی بسیار گسترده‌ای وجود دارد که متناسب با نوع این لوازم متغیر است. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که دانش‌آموزان هنرستانی، در اغلب رشته‌ها، نیاز به وسایل گران‌تری دارند. به‌خصوص اینکه، این لوازم را مضاعف بر لوازم عادی و غیراختصاصی که در لیست لوازم التحریر دبیرستان گفتیم باید تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب مدرسه مناسب برای والدین و معیارهای مدرسه خوب

کلام آخر

در این مطلب از بلاگ هنرستان حسابداری پکت با لیست لوازم التحریر دانش آموزان در پایه دهم آشنا شدیم. با این‌حال، لیست لوازم التحریر دبیرستان برای دانش‌آموزان هنرستانی در سال‌های ابتدایی کوتاه‌تر و در سال‌های آخر ممکن است لیست بلندتری باشد. البته می‌توان از لوازم‌التحریر و ابزارهای خود در سال‌های بعدی نیز استفاده کرد تا هزینه‌های این لیست، کاهش پیدا کند. برای آن‌که با رشته‌های هنرستانی و لیست احتمالی وسایل مورد نیاز آن‌ها آشنا شوید، می‌توانید به سایت هنرستان پکت وارد شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =