حسابداری یکی از رشته‌های تحصیلی محبوب در ایران به حساب می‌آید که درصد زیادی از این محبوبیت به دلیل آینده شغلی و بازار کار خوب آن است. به همین دلیل همیشه افراد زیادی وجود دارند که علاقمند به تحصیل در این رشته و ورود به بازار کار در آینده هستند. حسابداری یکی از جایگاه‌های شغلی مهم به حساب می‌آید که در هر شغل یا کسب و کار به دانش و علم آن نیاز خواهد بود. روش‌های مختلفی برای ورود به رشته حسابداری و تحصیل در این رشته در ایران وجود دارد که در این مقاله از هنرستان حسابداری پکت، این روش‌ها را معرفی کرده و با کتاب‌ های رشته حسابداری نیز آشنا می‌شویم.

 

معرفی کتاب های رشته حسابداری

افرادی که علاقمند به تحصیل در حسابداری هستند، می‌توانند از دو طریق وارد این رشته شوند؛ در روش اول می‌توان از پایه دوم دبیرستان یا سال دهم حسابداری در هنرستان را انتخاب کرده و در این رشته به تحصیل پرداخت و در روش دوم می‌توان با شرکت در کنکور و کسب رتبه مناسب، حسابداری در دانشگاه را انتخاب کرده و در آن به تحصیل پرداخت. افراد هر کدام از این روش‌ها را که برای ورود به این رشته انتخاب کنند باید بتوانند دروس تخصصی آن را به خوبی فرا گرفته و نمره قبولی کسب کنند. به همین دلیل آشنایی با کتاب های رشته حسابداری پیش از اقدام به تحصیل در آن، می‌تواند تا حدودی راهنمای مناسبی باشد.

کتاب رشته حسابداری
کتاب رشته حسابداری

کتاب‌های رشته حسابداری در هنرستان

افرادی که هنرستان را برای ورود به این رشته انتخاب می‌کنند باید دروس تخصصی زیر را به عنوان کتاب های رشته حسابداری مطالعه کرده و در امتحانات نمره قبولی کسب کنند:

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین کتاب های زبان تخصصی حسابداری

کتاب‌های رشته حسابداری در دانشگاه

زمانی که افراد برای تحصیل در حسابداری وارد دانشگاه می‌شوند، در هر ترم باید تعدادی از کتاب های رشته حسابداری را مطالعه کرده و آموخته و بتوانند نمره قبولی در امتحانات کسب کنند. برخی از این کتاب‌ها جزو دروس عمومی و پایه بوده و تعدادی نیز به عنوان کتاب‌‌های تخصصی تدریس می‌شوند. از مهم‌ترین کتاب‌های تخصصی‌ رشته حسابداری می‌توان کتاب‌های زیر را نام برد:

بیشتر بخوانید: حسابداری چیست؟

گرایش‌های دانشگاهی حسابداری

پس از معرفی کتاب های رشته حسابداری در هنرستان و دانشگاه، خالی از لطف نیست که با گرایش‌های این رشته در دانشگاه نیز آشنا شویم. افراد در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر می‌توانند یکی از گرایش‌های این رشته را انتخاب کرده و به صورت تخصصی در همان حوزه آموزش ببینند. از مهم‌ترین گرایش‌های حسابداری در دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گرایش‌های رشته حسابداری
گرایش‌های دانشگاهی حسابداری

طول مدت تحصیل در رشته حسابداری

در صورتی که افراد از پایه دهم وارد هنرستان و حسابداری شده باشند، برای دریافت مدرک دیپلم باید به مدت 3 سال درس‌ها و کتاب‌ های رشته حسابداری را مطالعه کرده و با کسب نمره قبولی در آزمون‌ها، دیپلم خود را اخذ کنند.

طول مدت تحصیل
طول مدت تحصیل

پس از ورود به دانشگاه جهت تحصیل در رشته حسابداری و اخذ مدرک کارشناسی، افراد باید حداقل به مدت 4 سال دروس و کتاب های رشته حسابداری را مطالعه کنند. 4 سال دوره کارشناسی حسابداری در دانشگاه شامل 8 ترم می‌شود که به طور معمول در هر ترم تعدادی واحد درسی به منظور مطالعه دانشجویان در نظر گرفته شده است.
در صورتی که افراد از دوران دبیرستان، حسابداری هنرستان را انتخاب کرده باشند و سپس برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه شوند، با توجه به مطالعه و پاس کردن برخی از دروس و کتاب های رشته حسابداری در این دوران، برخی واحدهای درسی حذف می‌شوند.

مهم‌ترین مشاغل رشته حسابداری

پس از اینکه افراد با مطالعه دروس و کتاب های رشته حسابداری موفق به اخذ مدرک تحصیلی در این رشته شوند، برای ورود به بازار کار می‌توانند مشاغل مختلفی را در این حوزه انتخاب کرده و مشغول به فعالیت شوند. در ادامه با مهم‌ترین مشاغل رشته حسابداری آشنا می‌شویم که به شرح زیر است:

مهم‌ترین مشاغل رشته حسابداری
مهم‌ترین مشاغل رشته حسابداری

بیشتر بخوانید: بهترین گرایش های رشته حسابداری و بازار کار‌‌ آن

مشاوره تحصیلی رشته حسابداری

برای اینکه بتوانید تصمیم بهتری برای آینده شغلی و تحصیلی خود بگیرید، می‌توانید از مشاوره تحصیلی آنلاین، تلفنی و حضوری بهره گیرید. مشاوران تحصیلی در رشته حسابداری به دانشجویان و دانش آموختگان هنرستانی در انتخاب پروژه‌های اجرایی، انتخاب مسیر شغلی و پیدا کردن شغل مناسب، کمک زیادی می‌کنند. برای دستیابی به اهداف خود و ساختن مسیر درست نیاز می‌توانید از راهنمایی و همراهی حضور یک مشاور تحصیلی در کنار خود بهره گیرید.

مرکز مشاوره بینش نوین، می‌تواند بهترین انتخاب برای کسانی باشد که به دنبال مشاور تحصیلی در شمال تهران هستند. مشاوران بینش نوین آماده پاسخگویی به سوالات شما و برطرف کردن ابهامات شما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس تهران، خیابان شریعتی، خیابان ظفر، ابتدای خیابان صبر، پلاک 1، واحد 10، طبقه 3 مراجعه کنید یا با شماره تلفن 22915385 و 22915386 با پیش شماره 021 تهران، تماس بگیرید.

سخن آخر

حسابرسی (چگونه حسابرس شویم؟) یکی از مهم‌ترین جایگاه‌های شغلی در دنیای امروز است که اکثر کسب و کارها و سازمان‌ها در هر ابعاد و اندازه‌ای به دانش و خدمات آن در سطوح مختلف نیاز دارند. از این رو این رشته از آینده خوبی در بازار کار برخوردار است که به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در بین افراد مختلف محسوب می‌شود. افراد علاقمند به این رشته در ایران می‌توانند از در دوران دبیرستان و از طریق وارد شدن به هنرستان یا ورود به دانشگاه از طریق کنکور و مطالعه دروس و کتاب های رشته حسابداری و کسب نمره قبولی در امتحانات، موفق به اخذ مدرک تحصیلی شده و برای ورود به بازار کار گسترده این رشته آماده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 8 =