حسابداری یکی از رشته‌های بسیار مهم به حساب می‌آید که تقریبا در تمام حوزه‌های شغلی به تخصص آن نیاز است. این رشته تخصصی در طول سال‌های اخیر با پیشرفت فناوری و ورود نرم‌افزارهای مختلف به این رشته دستخوش تغییرات زیادی شده و توسعه بیشتری پیدا کرده است. با توجه به این موضوع که اصول این رشته، در سطح بین‌المللی یکسان بوده و تمام افراد فعال در این حوزه شغلی از یک سری اصول واحد برای کار استفاده می‌کنند، این ضرورت وجود دارد که شاغلان یا افرادی که مشغول به تحصیل در این رشته هستند به صورت تخصصی با زبان انگلیسی آشنایی کافی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم با بهترین کتاب‌ های زبان تخصصی حسابداری که برای تقویت زبان انگلیسی در این حوزه مفید هستند، آشنا شویم.

رشته حسابداری چیست

رشته حسابداری

رشته حسابداری چیست؟

 

پیش از معرفی چند نمونه از بهترین کتاب های زبان تخصصی حسابداری، ابتدا با این رشته تخصصی و شرایط آن آشنا می‌شویم. رشته حسابداری یکی از رشته‌های تخصصی پرطرفدار است که با توجه به بازار کار گسترده‌ای که دارد، هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان به تحصیل در این رشته می‌پردازند.

رشته حسابداری یکی از رشته‌های مهم و پرطرفدار است که علاقمندان با هر 3 دیپلم ریاضی، تجربی و انسانی می‌توانند برای تحصیل آن در دانشگاه اقدام کنند. در واقع حسابداری از این لحاظ جزو رشته‌های شناور قرار دارد چون علاقمندان در هر رشته‌ای که در دوران دبیرستان تحصیل کرده باشند می‌توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند.
قبل از ورود به بحث معرفی بهترین کتاب های زبان تخصصی حسابداری باید به این نکته اشاره کرد که دانش‌آموزان با انتخاب رشته حسابداری هنرستان می‌توانند در کنکور کارشناسی ناپیوسته شرکت کرده و چند سال زودتر از افرادی که قصد دارند از طریق دبیرستان این رشته را ادامه دهند، در رشته حسابداری تحصیل کرده و وارد دانشگاه شوند.

کاربرد رشته حسابداری

کاربرد رشته حسابداری

دروس رشته حسابداری

افراد پس از ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته حسابداری بدون شک باید یک سری دروس پایه و تخصصی را در دوره کارشناسی بگذرانند تا موفق به دریافت مدرک در این رشته شوند. از مهم‌ترین دروس پایه رشته حسابداری در دانشگاه می‌توان به دروس روانشناسی عمومی، اصول علم اقتصاد، ریاضیات پایه، ریاضیات کاربردی، جامعه‌شناسی، آمار کاربردی، پژوهش و عملیات، مدیریت تولید، مبانی کاربردی کامپیوتر، پول و ارز و بانکداری، توسعه اقتصادی، حقوق بازرگانی، مبانی سازمان مدیریت، مالیه عمومی و روش تحقیق اشاره کرد.

اصول حسابداری، حسابداری میانه، حسابداری پیشرفته، حسابداری صنعتی، حسابرسی، حسابداری مالیاتی، اصول تنظیم و کنترل بودجه،‌ مدیریت مالی، مباحث جاری حسابداری و متون حسابداری از جمله دروس تخصصی هستند که دانشجویان در رشته حسابداری در دانشگاه باید بگذرانند. زبان تخصصی حسابداری یکی از دروس مهمی است که در دوران دانشگاه آموزش داده می‌شود تا دانشجویان بتوانند به راحتی با جدیدترین و به‌روز‌ترین مباحث علمی حسابداری در دنیا آشنا شوند. به همین دلیل در ادامه چند نمونه از بهترین کتاب های زبان تخصصی حسابداری را معرفی می‌کنیم.

 

کتاب انگلیسی برای دانشجویان رشته حسابداری 1

یکی از بهترین کتاب های زبان تخصصی حسابداری محسوب می‌شود که توسط انتشارات سمت و به همت داود اقوامی تألیف شده است. این کتاب مشتمل بر دو بخش می‌شود که شامل فعالیت کلاسی و تکالیف دانشجو است. قرائت متن و پرسش‌های مربوط به درک مطلب مهم‌ترین بخش‌های فعالیت کلاسی در این کتاب هستند که حاوی پرسش‌های چهار گزینه‌ای و توضیحی هستند. بخش مربوط به تکالیف دانشجو در این کتاب دارای 7 مرحله است که با توجه به ضروری بودن انجام تکالیف در پیشبرد یادگیری زبان تخصصی در این کتاب آورده شده است.

 

کتاب‌های مناسب رشته حسابداری

کتاب‌های مناسب رشته حسابداری

 

کتاب زبان تخصصی حسابداری 1

این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب های زبان تخصصی حسابداری توسط عبدالرضا تالانه تألیف شده است که مناسب درون مقدماتی حسابداری است. یکی از ویژگی‌های مهم این کتاب واژگان تخصصی مربوط به رشته حسابداری همراه با معنی فارسی آن‌ها است که در انتخاب کتاب آورده شده است. این کلمات و اصطلاحات تخصصی که درصد زیادی از آن‌ها از افعال ساخته شده‌اند باعث شده است که این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب های زبان تخصصی حسابداری مطرح باشد.

 

کتاب English for Accounting

این کتاب تخصصی که توسط انتشارات آکسفورد منتشر شده است کتابی بسیار ارزشمند به منظور یادگیری سریع و آسان برای افرادی است که قصد دارند با کارمندان یا مشتریان درباره حساب‌های مالی و مباحث حسابداری به زبان انگلیسی صحبت کنند. در هر بخش از این کتاب فعالیت‌های شنیداری، خواندن و کلمات مربوط به رشته حسابداری ارائه شده است.

 

کتاب Professional English in Use finance

این کتاب را می‌توان به عنوان یکی از بهترین کتاب های زبان تخصصی حسابداری معرفی کرد که باید خرید آن را به دانشجویان و فعالان در این حوزه توصیه کرد. این کتاب دارای 50 درس تخصصی است که 2 درس ابتدای آن فقط به مبحث واژگان اساسی امور مالی و حسابداری پرداخته است. دروس حسابداری و مباحث مربوط به زبان تخصصی حسابداری در درس‌های 3 تا 18 ارائه شده است. از درس 19 تا 27 دانشجویان می‌توانن با زبان تخصصی بانکداری و موارد مربوط به آن آشنا شوند. مباحث مربوط به امور مالی شرکت‌ها در دروس 28 تا 42 و مباحث مربوط به زبان تخصصی اقتصاد و بازرگانی در دروس 43 تا 50 ارائه شده است.

 

کتاب زبان تخصصی حسابداری انتشارات مدرسان شریف

یکی از بهترین کتاب های زبان تخصصی حسابداری که توسط انتشارات مدرسان شریف منتشر شده و یکی از منابع اصلی کنکور کارشناسی ارشد حسابداری به حساب می‌آید. این کتاب که در 10 فصل تألیف شده است در فصل‌های 1 تا 7 به آموزش زبان تخصصی می‌پردازد. در فصل هشتم نکات گرامری به صورت خلاصه آموزش داده شده‌اند و فصل نهم بر روی مباحث لغت تمرکز دارد. در نهایت فصل دهم این کتاب به سوالات درک مطلب اختصاص دارد که مرتبط با زبان تخصصی حسابداری نیستند اما در کنکور کارشناسی ارشد حسابداری آمده‌اند.

 

کلام آخر

رشته حسابداری با توجه به بازار کار گسترده که در تمام کسب و کارها دارد یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تخصصی به حساب می‌آید که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان را به تحصیل در این رشته جذب می‌کند. با توجه به این موضوع که تحصیل در هنرستان حسابداری یک رشته در حال توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود، دانشجویان این رشته برای اطلاع از جدیدترین مباحث علمی روز دنیا، باید با زبان انگلیسی تخصصی حسابداری آشنایی داشته باشند. یکی از راه‌های تقویت زبان در این حوزه، مطالعه بهترین کتاب های زبان تخصصی حسابداری است که در این مقاله به معرفی آن‌ها پرداخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 4 =